Czerwiec 2023 - Laboratoria Przyszłości
W czerwcu uczniowie klasy IV uczestniczyli w ognisku integracyjnym, na którym wykorzystano aparat fotograficzny do rejestracji przebiegu spotkania, dzięki temu wszyscy możemy oglądać fotorelację. Drugim wydarzeniem w którym wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach projektu Laboratoria Przyszłości był egzamin na kartę rowerową, uczniowie mogli po zaliczeniu jazdy praktycznej obejrzeć swoje zmagania się z torem przeszkód oraz prawidłowym poruszaniem się po jezdni.
Maj 2023 - Laboratoria Przyszłości
W maju w naszej szkole, uczniowie wykonywali upominki z okazji Dnia Matki. Kolejnym materiałem, który uczniowie wykorzystali do tworzenia swoich prac był papier i tworzywa sztuczne. Do połączenia poszczególnych elementów wykorzystali pomoce dydaktyczne, które zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości między innymi pistolety klejowe. Wspomniane pomoce dydaktyczne były wykorzystywane przez cały rok szkolny do tworzenia wszystkich prac wytwórczych oraz elementów dekoracyjnych również na lekcjach plastyki i techniki.
Kwiecień 2023 - Laboratoria Przyszłości
Robot rozwija zdolność logicznego myślenia, oswaja z nowoczesną technologią oraz rozwija pamięć i zdolność szybkiego podejmowania decyzji. Photon to robot jeżdżący wyposażony w świecące diody, głośnik i szereg czujników. Na głowie robota umieszczono czujniki światła i dotyku, z przodu czujnik odległości, a od spodu 4 czujniki kontrastu, które można wykorzystać do badania podłoża. Robota wyposażono także w mikrofon oraz wbudowane w napęd czujniki obrotu, które pozwalają dokładnie sterować jego ruchem. Tym razem uczniowie naszej szkoły z klas IV – VIII świetnie sprawdzili się w programowaniu robota Photon. Cztery takie roboty, o które wzbogaciła się nasza pracownia informatyki w ramach projektu Laboratoria Przyszłości były świetną zabawą uczącą programowania.
Marzec 2023 - Laboratoria Przyszłości
Robot rozwija zdolność logicznego myślenia, oswaja z nowoczesną technologią oraz rozwija pamięć i zdolność szybkiego podejmowania decyzji. Photon to robot jeżdżący wyposażony w świecące diody, głośnik i szereg czujników. Na głowie robota umieszczono czujniki światła i dotyku, z przodu czujnik odległości, a od spodu 4 czujniki kontrastu, które można wykorzystać do badania podłoża. Robota wyposażono także w mikrofon oraz wbudowane w napęd czujniki obrotu, które pozwalają dokładnie sterować jego ruchem. Tym razem uczniowie naszej szkoły z klas IV – VIII świetnie sprawdzili się w programowaniu robota Photon. Cztery takie roboty, o które wzbogaciła się nasza pracownia informatyki w ramach projektu Laboratoria Przyszłości były świetną zabawą uczącą programowania.
Luty 2023 - Laboratoria Przyszłości
Robot rozwija zdolność logicznego myślenia, oswaja z nowoczesną technologią oraz rozwija pamięć i zdolność szybkiego podejmowania decyzji. Photon to robot jeżdżący wyposażony w świecące diody, głośnik i szereg czujników. Na głowie robota umieszczono czujniki światła i dotyku, z przodu czujnik odległości, a od spodu 4 czujniki kontrastu, które można wykorzystać do badania podłoża. Robota wyposażono także w mikrofon oraz wbudowane w napęd czujniki obrotu, które pozwalają dokładnie sterować jego ruchem. Tym razem uczniowie naszej szkoły z klas IV – VIII świetnie sprawdzili się w programowaniu robota Photon. Cztery takie roboty, o które wzbogaciła się nasza pracownia informatyki w ramach projektu Laboratoria Przyszłości były świetną zabawą uczącą programowania.
Styczeń 2023 - Laboratoria Przyszłości
Styczeń to kolejny miesiąc podczas którego w ramach lekcji techniki oraz informatyki wykorzystując pomoce dydaktyczne z projektu Laboratorium Przyszłości uczniowie tworzyli własne projekty elektroniczne. Zdjęcia wykonywane były za pomocą aparatu fotograficznego zakupionego ze środków finansowych w ramach realizowanego w naszej szkole programu.
Grudzień 2022 - Laboratoria Przyszłości
Świetną zabawą dla uczniów klas V - VIII w ramach lekcji techniki oraz informatyki były pomoce dydaktyczne z projektu Laboratorium Przyszłości - Edukacja poprzez zabawę uatrakcyjniła lekcje. Dla uczniów naszej szkoły wielkim wyzwaniem stała się praca z nowoczesnymi edukacyjnymi zabawkami, do których będą powracać latami. Oczekiwania współczesnych młodych konstruktorów oraz połączenia z klasyczną zabawą stały się elektroniczne zestawy konstrukcyjne. Elektroniczny zestaw konstrukcyjny zawiera elementy z których można skonstruować rozmaite projekty. Z elementów dołączonych do zestawu uczniowie naszej szkoły mogli stworzyć nieskończoną ilość autorskich projektów, które nie tylko były opisane w instrukcji.
Listopad 2022 - Laboratoria Przyszłości
Kolejne tematy lekcji techniki to drewno i materiały drewnopochodne, ich podział, zastosowanie, obróbka. Lekcje stały się nie tylko teorią, ale praktyką, uczniowie dzięki zakupionemu sprzętowi w ramach projektu Laboratoria Przyszłości mogli w sposób praktyczny zapoznać sprzęt do obróbki drewna i samodzielnie popracować tworząc własne prace wytwórcze z drewna.
Październik 2022 - Laboratoria Przyszłości
Szyjemy i konserwujemy odzież – uczniowie klasy piątej zapoznali się z podstawowymi ściegami ręcznym, poznali sposoby przyszywania guzików oraz zasady obsługi i szycia na maszynie do szycia. Nauczyli się również obsługi żelazka. Pomoce dydaktyczne,które pozwoliły uatrakcyjnić tematykę lekcji o materiałach włókienniczych zakupione zostały w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Wrzesień 2022 - Laboratoria Przyszłości
Bezpieczeństwo to rzecz bardzo ważna! - Najważniejszym tematem lekcji techniki oraz informatyki od którego rozpoczynamy pracę jest znajomość zasad bezpieczeństwa podczas posługiwania się narzędziami do wykonywania zadań praktycznych – wytwórczych. W związku z tym zapoznano uczniów z pracownią i pomocami dydaktycznymi otrzymanymi w ramach projektu Laboratoria Przyszłości, omówiono instrukcję BHP oraz bezpieczne posługiwanie się sprzętem technicznym podczas zajęć lekcyjnych.
Laboratoria Przyszłości
W roku szkolnym 2022/2023 realizowany był w naszej szkole projekt Laboratoria Przyszłości. Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Zadaniem realizowanego programu jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
W ramach lekcji techniki i informatyki uczniowie klas IV - VIII uczestniczyli w zajęciach Laboratoria Przyszłości, podczas których korzystając z zakupionych pomocy mogli w ciekawy sposób poznawać tajniki świata technicznego oraz informatycznego. Uczniowie poszczególnych klas w czasie lekcji pracowali z robotami Photon. Zadanie to dawało uczniom dużo satysfakcji i było świetną zabawą. Również Zestawy elektroniczne Boffin w prosty i zabawny sposób pomagają w nauce praw fizyki i umożliwią zrozumienie zasad działania układów elektronicznych. Pozwalają na tworzenie setek różnych projektów układów elektronicznych, w tym także opracowywanie własnych projektów. Prace techniczne uczniowie mogli wykonywać przy użyciu narzędzi do obróbki drewna i metalu. Zajęcia krawieckie doskonalali przy użyciu maszyn do szycia, a wytwory krawieckie były doskonale poprasowane żelazkami zakupionymi z programu Laboratoria Przyszłości. Zdjęcia z zajęć były wykonywane aparatem zakupionym w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
INTERAKTYWNI-KOMPETENTNI-PROFESJONALNI
Projekt pn. INTERAKTYWNI-KOMPETENTNI-PROFESJONALNI. Program wsparcia szkół w Gminie Łańcut
Projekt ma na celu wzrost kompetencji kluczowych u uczniów oraz wzrost kompetencji nauczycieli.
Podsumowanie Projektu : „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”- Priorytet 3: Rozwijanie zainteresowań uczniów przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych Kto czyta książki – żyje podwójnie
Nikogo nie trzeba przekonywać, że czytanie książek nie tylko wzbogaca naszą wiedzę, w znaczący sposób wpływa na zasób słownictwa i poprawność zapisu, ale też rozwija wyobraźnię, przez co czyni życie barwniejszym, piękniejszym. Dlatego z tym większą radością przyjęliśmy wiadomość, że nasza szkoła została zakwalifikowana do udziału w projekcie w ramach „ Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” - Priorytet 3: Rozwijanie zainteresowań uczniów przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych.
Podsumowanie projektu Akademia Młodego Inżyniera
W przeddzień zakończenia roku szkolnego mieliśmy okazję świętować podsumowanie projektu Akademia Młodego Inżyniera, który opracowała grupa rodziców i przy wsparciu Stowarzyszenia Promocji i Rozwoju Wsi Handzlówka zgłosiła do konkursu Funduszu Inicjatyw Lokalnych FIO Podkarpackie Inicjatywy Lokalne. Fundusz ten zajmuje się pomocą w zdobywaniu środków finansowych na rozwój lokalnych organizacji oraz dofinansowuje najciekawsze projekty. Nasz projekt był jednym z 600 pomysłów, które podlegały wnikliwej ocenie specjalistów. Otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie 4690 zł. Głównym celem jaki przyświecał pomysłodawcom projektu była chęć zainteresowania uczniów naszych szkół przedmiotami ścisłymi, a poprzez udział w zajęciach z robotyki rozwój kompetencji z zakresu programowania, posługiwania się językiem angielskim oraz współpracy w zespole.
Czytaj więcej: Podsumowanie projektu Akademia Młodego Inżyniera
Projekt „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” – Priorytet 3: Rozwijanie zainteresowań uczniów przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych
Szanowni Państwo,
Rada Ministrów w dniu 6 października 2015 r. wydała rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” dotyczącego wspierania w latach 2016–2020 organów prowadzących szkoły oraz biblioteki pedagogiczne w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję i wspieranie czytelnictwa dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych (Dz. U. poz. 1667).
Celem Priorytetu 3 Programu jest m. in. wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów przez wspieranie organów prowadzących szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne dla dzieci i młodzieży, szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne oraz biblioteki pedagogiczne w podejmowaniu przedsięwzięć w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa. Ważne jest w tym kontekście wzmocnienie potencjału i roli bibliotek szkolnych i pedagogicznych, a także uatrakcyjnienie księgozbiorów bibliotek szkolnych i pedagogicznych poprzez zakup nowości wydawniczych (książek niebędących podręcznikami) oraz lektur szkolnych.
Warunkiem udzielenia wsparcia finansowego ze środków budżetu państwa jest zapewnienie przez organ prowadzący własnego wkładu finansowego w wysokości co najmniej 20% kosztów realizacji zadania.
Wniosek dyrektora szkoły został złożony do Wójta Gminy Łańcut 19.11.2015 r. a w kwietniu 2016 r. nasza placówka została zakwalifikowana do realizacji zaplanowanych wcześniej zadań. Dzięki udziałowi w tym projekcie szkoła uzyska 4000 zł wsparcia finansowego na zakup książek przy wkładzie własnym wynoszącym 800 zł. Cieszymy się, że realizowany projekt pozwoli doposażyć naszą szkolna bibliotekę w ciekawe tytuły, a wykonywanie zaplanowanych zadań przekona uczniów, że wato czytać książki. Bo jak mawiał Umberto Eco „Kto czyta książki – żyje podwójnie”.
Akademia Młodego Inżyniera
Drodzy Uczniowie, Nauczyciele, Rodzice !
Nasza społeczność szkolna otrzymała szansę realizacji projektu, dofinansowanego z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich – Podkarpackie Inicjatywy Lokalne pt. „Akademia Młodego Inżyniera”.
Pomysłodawcą Inicjatywy są rodzice z Grupy Nieformalnej Nasze Dzieci Przyszłością Handzlówki, którzy przy wsparciu nauczycieli oraz Stowarzyszenia Promocji i Rozwoju Wsi Handzlówka, chcą zaproponować wszystkim uczniom Szkoły Podstawowej i Niepublicznego Gimnazjum w Handzlówce uczestnictwo
w innowacyjnej formie zajęć edukacyjnych z robotyki i podstaw programowania.
Forma warsztatowa zajęć pozwoli uczestnikom na praktyczne wykorzystanie
i doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych, logicznego myślenia i pracy w zespole, a także poznanie podstaw programowania robotów. Zajęcia będą prowadzone
w trzech grupach wiekowych przez doświadczonych instruktorów z wykształceniem inżynieryjnym i pedagogicznym.
Projekt ekologiczny EKONAUCI MAŁYCH GMIN
W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła uczestniczyła w projekcie EkoNauci Małych Gmin realizowanym przez Stowarzyszenie Ekoskop z Rzeszowa. Partnerem projektu jest Związek Międzygminny Wisłok. Szkolnymi koordynatorami zostały Bogusława Szylar
i Gabriela Trojnar. 10.12.2012 r. odbyło się szkolenie koordynatorów, a 17.12.2012 r.warsztaty dla uczniów, prowadzone przez przedstawiciela Ekoskopu. W poszczególnych klasach wychowawcy zorganizowali zajęcia edukacyjne na temat segregowania odpadów. Wśród uczniów rozprowadzono deklaracje, a 55 rodzin wyraziło chęć segregowania odpadów w swoich domach. Niestety w szkole z powodu braku odpowiednich pojemników oraz miejsca na ich przechowywanie nie udało się wprowadzić takiej segregacji.
Dziedzictwo kulturowe naszym bogactwem
W styczniu 2013 r. nasza szkoła została zaproszona do pracy nad realizacją polsko- szwajcarskiego projektu opracowanego przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich „Zagroda Handzlowianka”.
Nadrzędnym celem tego projektu była idea ocalenia od zapomnienia i przekazania młodym pokoleniom, wybranych elementów tradycji kulturowych naszego regionu. Projekt, pod hasłem Dziedzictwo kulturowe naszym bogactwem zrealizowany został w formie warsztatów twórczych: garncarskich, artystycznych i kulinarnych, w których wzięli udział (w różnej liczbie) wszyscy uczniowie naszej szkoły.
Projekt pn. „Indywidualizacja procesu nauczania uczniów klas I-III w Gminie Łańcut” realizowany w ramach Poddziałania 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – w Szkole Podstawowej im. ks. Władysława Krakowskiego w Handzlówce
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Projekt pn. „Indywidualizacja procesu nauczania uczniów klas I-III w Gminie Łańcut” realizowany w ramach Poddziałania 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – w Szkole Podstawowej im. ks. Władysława Krakowskiego w Handzlówce
W roku szkolnym 20012/2013 w naszej szkole jest realizowany projekt pn. „Indywidualizacja procesu nauczania uczniów klas I-III w Gminie Łańcut”. Celem odbywających się dwa razy w tygodniu zajęć dodatkowych jest wspieranie indywidualizacji procesu dydaktycznego uczniów klas I-III zgodnie z ich rozpoznanymi potrzebami. Nauczyciele prowadzą zajęcia w ramach tzw. godzin „kartowych”.